Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 4 Ogos 2011

Juadah berbuka puasa~

Nampak sedap kan kuih muih nie..

Hari nie masuk lah hari ke 4 Ramadhan al mubarak..

Hari pertama aku sempat berbuka di rumah mak mertua.. Alhamdulillah sedap dan kenyang.. seingat aku masak sup ayam, ikan baung, sayur suhun dsb..

Hari kedua aku dah balik rumah sendiri maka berasap lah dapur aku.. aku masak ayam masak kicap, pucuk ubi celur cicah sambal bilis, dan telur tumis. Kuih yang wajib ada adalah karipap favourite dia hanya jumpa setahun sekali di bazar Ramadhan Cheras nie.. air hijau iaitu air limau asam boi.. mables sedap.. Arash dari jauh dah tunjuk nak air tue.. 

Hari ke 3, semalam aku masak sambal udang bersama petai, bihun sup ayam.. karipap n aku minum air teh saja.. sekarang aku minum dalam cawan kecil je sebab kalau minum dalam cawan besar n panjang, sure banyak tak dapat makan.. air pun tak mau yang ais-ais.. nanti perut buncit.. tak suke taw!! heh3..

Hari nie plan nak masak tomyam.. tp ikut my cik abg dulu dia nak makan apa.. tp kebiasaannya dia akan kata 'tak kisah'.. lepas tue ada je komennya.. biasalah kan org lelaki..

mirafea: semalam ikut suami pergi bazar Ramadhan tue.. hamboii mahalnya.. tak leh sentuh.. aku pe lg, boikot je mahal2 nie.. kuasa aku nak beli.. beli soya panas, kuih karipap n air hijau tue je.. entah pape.. salam..;)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan